Falske SMSer og e-poster

Mange kunder mottar falske SMS/e-poster (såkalte phishing-mails) hvor avsenderen utgir seg for å være Danske Bank, Nets eller lignende virksomheter. Formålet med disse SMSene/e-postene er å lokke personlige opplysninger ut av bankkunder og kortholdere.
 
Her kan du lese om hvordan du skal forholde deg hvis du mottar en falsk SMS/e-post, og se eksempler på de falske e-postene vi har kjennskap til.

Hva man skal gjøre om man mottar en falsk SMS/e-post:
  • Svar aldri på en falsk SMS/e-post
  • Ikke klikk på noen lenker
  • Aldri legg ved personlig informasjon
  • Videresend SMSen/e-posten til denne adressen: falskpost@danskebank.no
  • Slett SMSen/e-posten
  • Hvis du har avslørt dine kortdetaljer vennligst ta kontakt på telefonnummer 08540.

Så snart du har videresendt e-posten til oss vil vi starte prosessen med å stenge den falske websiden.

Under falske e-poster finner du

Advarsel mot falske e-poster

Se hva du skal være oppmerksom på, og hvordan kjenner igjen en falsk e-post.

Les mer om falske e-poster

Falske e-poster vi kjenner til

Se eksempler på falske e-poster vi har kjennskap til, og se hvordan du videresender dine falske e-poster til oss.

Les mer om kjente falske e-poster

Identifisering av falske e-poster

Du kan se i avsernderfeltet, hvor e-posten er sendt fra. Finn hjelp til å identifisere e-posten du har mottatt.

Les mer om identifisering

Sikkerhet på din PC
Når du bruker en PC med Internettilgang, bør du beskytte PCen mot angrep fra Internett.

Les mer om sikkerhet på din pc
Kontakt
Privat: 85 40 50 00 (5-sifret nr. 08540)
Bedrift: 85 40 99 05 (5-sifret nr.  06030)

Chat med oss

Kundeservice Teknisk support

Kontakt oss

Ring oss Skriv til oss Book møte Bli kunde Gi tilbake-melding

Finn oss

Finn ditt kontor og minibanker 

Finn svaret raskt

Kort Nettbank og mobil Konto Prisliste Kundeservice