Mobil-ID

Mobil-ID


 

  • Bestill Mobil-ID i Nettbanken
  • Der du bruker kodebrikken, kan du bruke Mobil-ID​

  
​​​​​​​​
 
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
 

Slik kommer du i gang

1. ​Bestill Mobil-ID i nettbanken under menyen Mobile tjenester

2. Last ned Mobil-ID-appen til din t​elefon ​


 3. A​ktiver Mobil-ID
 

Husk å velge "Danske Bank Mobil-ID" neste gang du skal benytte engangskode fra Mobil-ID. 

Du er nå klar til å bruke Mobil-ID


Tast inn din PIN-kode

 

Engangskode genereres



 

Engangskoden er nå klar



Spørsmål & svar

Hva er Mobil-ID?
Mobil-ID er en app som du laster ned og installerer på din smarttelefon. Appen bruker du til å generere engangskoder til bruk i nettbank, mobilbank, brettbank og BankID.
Hvordan oppretter jeg Mobil-ID?
Logg inn i nettbanken og bestill tjenesten Mobil-ID. Denne finner du under menypunktet «Mobile tjenester» / «Koder og sikkerhet». Last ned og installer appen Mobil-ID på din smarttelefon. Aktiver Mobil-ID ved å følge instruksjonene på telefonene din. Du har 20 minutter på deg til å aktivere appen etter at du har bestilt tjenesten i nettbanken.

Brukerveiledning iOS Brukerveiledning Android Brukerveiledning Windows Phone
Hva er aktiveringskode?
Aktiveringskode er en engangskode som du mottar på SMS. Denne skal du benytte som en del av aktiveringsprosessen.
Jeg får ingen aktiveringskode på SMS?
Aktiveringskoden får du når du er i gang med aktiveringsprosessen på din telefon. Har du kommet til det trinn hvor du skal taste inn aktiveringskode, men ikke mottatt SMS med engangskode i løpet av noen minutter. Bestill tjenesten Mobil-ID en gang til i nettbanken din.
Kan jeg fremdeles bruke kodebrikken min?
Ja, du kan fortsatt bruke kodebrikken din om du ønsker det.
Hva skal jeg gjøre om jeg mister/blir frastjålet telefonen min?
Dersom du er så uheldig å miste eller bli frastjålet din mobiltelefon må du så fort som mulig sperre ditt mobilabonnement og kontakte banken for å få sperret din Mobil-ID. Du kan også sperre din Mobil-ID i nettbanken.
Hva gjør jeg når jeg skal bytte til ny telefon?
Har du fått ny telefon bestiller du Mobil-ID i nettbanken på nytt, laster ned appen på din nye telefon og aktiverer Mobil-ID på denne telefonen.
Kan jeg bruke Mobil-ID i utlandet?
Ja, du kan benytte Mobil-ID i utlandet så lenge du har internett-tilgang på din telefon.​
Kontakt
Privat: 85 40 50 00 (5-sifret nr. 08540)
Bedrift: 85 40 99 05 (5-sifret nr.  06030)

Chat med oss

Kundeservice Teknisk support

Kontakt oss

Ring oss Skriv til oss Book møte Bli kunde Gi tilbake-melding

Finn oss

Finn ditt kontor og minibanker 

Finn svaret raskt

Kort Nettbank og mobil Konto Prisliste Kundeservice