Sperr kortet ditt

Sperr kortet ditt

Rask sperring av kortet ditt

Du kan selv raskt og enkelt sperre kortene dine i mobilbanken, samt åpne de dersom kortene skulle komme til rette igjen.

Slik sperrer du kortet ditt
Kortet bør sperres dersom du ikke har oversikt over hvor det er. Siden du selv enkelt kan åpne kortet etter å ha sperret det, er det betryggende å sperre det mens det er på avveie. Se her hvordan du sperrer kortet. ​
 

Du kan fjerne sperringen igjen hvis du ønsker det. Hvis ikke anbefaler vi at du bestiller et nytt kort så fort som mulig.

Sperr kort
Slett

Åpne kortet

Har du sperret kortet ditt, står det som «sperret» i kortoversikten i mobilbanken. Det tar kun få sekunder å åpne det igjen. Sperringen oppheves umiddelbart, men det tar 10 minutter før du kan bruke det i butikkene. Se her hvordan du åpner et sperret kort.
 

Du kan fjerne sperringen igjen hvis du ønsker det. Hvis ikke anbefaler vi at du bestiller et nytt kort så fort som mulig.

Fjern sperring
Slett

Bestille nytt kort til erstatning for det du sperret

Dersom kortet ditt er mistet, stjålet eller har sluttet å virke, må du bestille et nytt kort. Samtidig som du bestiller et nytt kort, vil det gamle kortet automatisk bli sperret. Du mottar normalt nytt kort etter 5-8 arbeidsdager.

Når du bestiller nytt kort, og velger "Annen årsak" sperrer vi det gamle kortet først etter 30 dager (slik at du kan bruke det gamle kortet i nettbutikker og i MobilePay frem til du mottar det nye kortet). Se her hvordan du bestiller et nytt kort.​
 

Kortet er bestilt

Du mottar det nye kortet i løpet av 5-8 arbeidsdager og du kan følge status på bestillingen i kortoversikten.

OK
Kontakt
Privat: 85 40 50 00 (5-sifret nr. 08540)
Bedrift: 85 40 99 05 (5-sifret nr.  06030)

Chat med oss

Kundeservice Teknisk support

Kontakt oss

Ring oss Skriv til oss Book møte Bli kunde Gi tilbake-melding

Finn oss

Finn ditt kontor og minibanker 

Finn svaret raskt

Kort Nettbank og mobil Konto Prisliste Kundeservice